RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina | Czynność | Opis |
---|---|---|
6:30– 8:15 | Schodzenie się dzieci, gry i zabawy poranne. | Powitanie Dzieci Zabawy indywidualne lub grupowe w kącikach zainteresowań. Czytanie bajek przez opiekuna Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. |
8:15 – 8:30 | Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem. | Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do samodzielności. |
8:30 | Śniadanie | Zachęcanie Dzieci do grupowego i estetycznego spożywania posiłków i używania zwrotów grzecznościowych. |
9:00 – :9:30 | Zajęcia wychowawczo dydaktyczne | Zajęcia dydaktyczne wg planu obejmujące wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania |
9:45 – 10:00 | Czynności sanitarno-higieniczne przed II śniadaniem. | Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do samodzielności. |
10:00 – 10:15 | II Śniadanie | Częstowanie dzieci owocami i warzywami. |
10:15 – 11:00 | Spacer, zabawy na świeżym powietrzu | Pobyt dzieci na powietrzu: spacery, wycieczki po najbliższej okolicy; pobyt w ogrodzie przedszkolnym: podejmowanie przez dzieci różnorodnej, swobodnej lub zainspirowanej przez nauczyciela działalności: bezpieczne zabawy na sprzęcie, gry terenowe, badawcze, tropiące, obserwacje przyrodnicze lub przy niekorzystnej pogodzie: zabawy ruchowe w sali lub placu. Powrót do placówki – samodzielne odkładanie garderoby i obuwia. |
11-12:30 | Odpoczynek | Leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej, etnicznej, klasycznej, bajkach czytanych przez nauczyciela, wyciszanie Dzieci |
12:45 | Obiad | Zachęcanie Dzieci do grupowego i estetycznego spożywania posiłków, kształtowanie nawyków posługiwania się sztućcami, zachowywanie odpowiedniej pozycji przy stole / w krzesełku. |
13:15 | Zabawy grupowe i zajęcia dodatkowe | zabawy manipulacyjne i paluszkowe, zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy wspierające rozwój mowy, zabawy rozwijające spostrzegawczość, zajęcia dodatkowe zawarte w planie pracy |
14:00 | Zajęcia indywidualne, pobyt na świeżym powietrzu. | Zabawy ogólnorozwojowe, zabawy tematyczne, zabawy grupowe na placu zabaw – integrowanie się z rówieśnikami |
15:00 | Czynności higieniczne | Trening czystości, wdrażanie Dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych |
15:15 | Podwieczorek | Częstowanie dzieci owocami, zdrowymi przekąskami, nauka kulturalnego i estetycznego spożywania posiłków |
15:30 – 17:00 | Zabawy popołudniowe | Zabawy zorganizowane przez opiekuna lub dowolne Kontakty indywidualne z rodzicami |
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.